sreda, 28. marec 2012

Stična



Cistercijanska opatija Stična je najstarejši (1136) samostan na ozemlju današnje Slovenije, kulturno in zgodovinsko pomemben predvsem zato, ker so prav tu v prvi polovici 15. stoletja nastali znameniti Stiški rokopisi, besedila v slovenskem jeziku.

Pred kratkim sva ga obiskala in občudovala njegovo zunanjščino, kjer je zaradi prevešanja sončno-deževnega dne v mrak nastala tale čudovita barvna paleta.

The Cistercian abbey Stična is the oldest (1136) monastery in today’s territory of Slovenia. It is the place where the famous Stiški rokopisi (=Stična manuscripts) were written in the first half of 15th century. They are one of the most important national treasures, because they were written in Slovenian language.

Recently we visited it and admired its exterior. Thanks to the sunny-rainy day sliding to its evening dark this beautiful colour palette has been recorded.

5 komentarjev:

  1. Res je lepa barvna paleta Škorčica! Zdej vidim, da sem z mahom poraščena kunsthisteričarka :). Nisem prepoznala samostana, dokler nisem prebrala :(. Lep izlet sta imela.

    OdgovoriIzbriši
  2. Lepe fotografije. Prav fino je bilo takole preko fotografij obkrožiti vajin izlet.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ta je na mojem spisku za letos, ker sem bila nazadnje tam v otroštvu in se bore malo spomnem. Lansko leto sem bila v Žički kartuziji, ki vama jo priporočam. Res vredno ogleda! No, ta je bila prva v Sloveniji takrat, šele za njo je prišla Stična. Res pa je, da ta še vedno živi.
    lepe fotke :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Studio13:
    Tudi jaz, tudi jaz. Ob pisanju te objave sem morala kar osvežiti spomin glede letnic. Prav grozljivo, če pomislim, da smo morali pri umetnostni zgodovini (in slovenščini) vse to vedeti.

    Da ne omenjam, da zdaj, ko si to omenila, po teh mojih fotografijah tudi sama ne bi prepoznala kraja, razen mogoče po zadnji (ne mislim zaradi napisa).

    Sem pa namenoma objavila te - ne, da bi nagajala, ampak da ni vedno enako.

    OdgovoriIzbriši
  5. Vladuška:
    Hvala. Malo naju je noč lovila, ampak je bilo vseeno lepo! :)

    Darsi:
    Ja, poznam Žičko kartuzijo, sem bila tudi jaz že nekajkrat tam, pa bo vseeno treba spet kmalu, je lepo, ja.

    Ja, Žička je bila sicer malo kasneje kot Stična, ampak je pa to prva kartuzija v srednji Evropi. Tako da sta obe izjemni.

    OdgovoriIzbriši

Lepo je videti, da listaš po mojem spletniku. Vabim te, da napišeš svoje mnenje;

It's nice to see that you're browsing through my blog. I'm inviting you to write your opinion:

Related Posts with Thumbnails